Spel review: Bank Attack

Bijgewerkt op: 21 jun. 2022

Onze spellenkast is weer uitgebreid: wij kregen het spel Bank Attack om uit te testen. Het spel is de winnaar in de categorie gezelschapsspel voor het hele gezin 2019 in België. Dat geeft meteen hoge verwachtingen! Of het iets is om nog snel in de Sinterklaaszak te stoppen, voor onder de kerstboom of voor op een kinderfeestje als cadeautje, dat lees je in deze blog.

Spel review: Bank Attack

Meteen beginnen

Het is een simpel, maar toch een spannend en verslavend spel. Simpel, omdat je nadat je de batterijen in de kluis hebt gestopt, meteen kan beginnen! Spannend, omdat je eigenlijk puur en alleen de opdrachten die de stem zegt goed moet uitvoeren. En verslavend omdat je de kluis wilt kraken en het bonuslevel wilt bereiken!

Luister naar de stem

Als eerste kiest iedereen een rol in het team waarmee je de kluis met 50 miljoen gaat proberen te kraken. Je kan kiezen uit de rollen Hacker, Money Man, Lookout en Explosieven expert. Heb je je rol gekozen, dan is het enige wat je nog moet doen luisteren. De stem vertelt je namelijk precies wat wie moet doen. Die opdracht van de stem moet je goed en binnen de tijd uitvoeren. Dat kan best stressvol zijn, want de tijd gaat steeds sneller en harder piepen. Wat best een hard en irritant geluid is, dus je wilt echt dat het zo snel mogelijk stopt!

Spel review: Bank Attack kluis

Kluis openen

Gelukkig mag je een paar foutjes maken met je team voordat het alarm echt afgaat. Dit kost je echter wel geld, waardoor je geen volle kluis meer kan kraken. Maak je te veel fouten, dan gaat de kluis niet open en blijven de goudstaven in de kluis. Het is dus belangrijk om goed te onthouden wie welke rol heeft, goed te luisteren naar de opdrachten en ook nog snel te zijn. Of je samen goed bezig bent, laat de stem je weten. En je medespelers waarschijnlijk ook wel. Na nog geen tien minuten weet je of jullie de kluis hebben gekraakt, want dan gaat de kluis omhoog en vallen de goudstaven eruit. Of niet dus…

Verslavend door bonus level

Het eerste level is goed te doen. Daarom dachten mijn kids en hun vriendinnetjes dat ze de andere 4 levels ook wel zo konden kraken. Want, er is een bonuslevel! En dat is toch echt wel de uitdaging om dat te bereiken. Dat bonuslevel bereiken is toch wel heel lastig, nu de stem steeds sneller opdrachten geeft en je tijd steeds korter wordt. Gevolg is dat het spel niet snel werd weggezet, maar juist steeds opnieuw werd gespeeld. Nog een keer proberen om een level verder te komen. Wel een beetje verslavend dus!

Nog meer tips voor leuke spellen lees je in mijn spellenblog. Wil je nog leuke tips en ideeën voor een kinderfeestje? Neem dan een kijkje bij al mijn draaiboeken en feestpakketten voor de leukste kinderfeestjes thuis!