Review spel: Lynx

Bijgewerkt op: 21 jun. 2022

Of het spel Lynx een terechte winnaar is van de speelgoed van het jaar verkiezing, mochten wij zelf beoordelen van de makers Identity Games. Dat vinden wij als spelletjesgek natuurlijk superleuk! Lynx is een nieuw spel waar je zo snel mogelijk plaatjes moet vinden. Een soort zoekboek in spelvorm dus.

Review spel: Lynx

Super simpel

Lynx is een super simpel, maar toch superleuk spel om met z’n allen te spelen! Je legt namelijk de puzzelstukken in elkaar, vult het bakje met alle kaartjes met plaatjes en je bent al klaar om te beginnen. Want de regels zijn heel eenvoudig: zoek zo snel mogelijk de drie plaatjes van je kaartjes. Heb je er één gevonden, dan leg je daar een fiche in je eigen kleur op. Heb je ze alle drie gevonden, dan roep je Lynx.

Yes, weer één gevonden!

Natuurlijk moet wel gecheckt worden of je echt wel de goede plaatjes hebt gevonden. Er zijn namelijk best wat plaatjes die op elkaar lijken. Volle concentratie is dus wel nodig tijdens het spel. Maar dat is best lastig als je anderen steeds hoort zeggen:”yes, ik heb er (weer) één”. Redelijk frustrerend als jij er nog geen één hebt! Gelukkig zijn er meerdere rondes nodig om het spel te winnen, dus je hebt steeds opnieuw kans.

Review spel: Lynx zoekspel

Spannend: wie gaat winnen?

Wat ook fijn is, is dat niet alleen de winnaar van een ronde zijn kaartjes met plaatjes mag houden, maar iedereen die één of twee plaatjes heeft gevonden. Dus de kans is groot dat iedereen elke ronde kaartjes spaart. Het grappige is dat daardoor op het eind van het spel iedereen toch steeds dicht bij elkaar in de buurt zit met het aantal gevonden plaatjes. En elke keer dat je het spel speelt, liggen de plaatjes op een andere plek, waardoor het uitdagend blijft.

Verschillende spellen

Wil je het spel nog competitiever maken, dan kan je het spel ook nog op een andere manier spelen. Bij dit spel laat de spelleider (iemand uit de groep spelers die dit spel niet meedoet) aan de spelers een kaartje met een plaatje op zien. Alle spelers zoeken tegelijkertijd naar datzelfde plaatje. Wie ‘m als eerste ziet, legt zijn fiche erop. Wie als eerste 15 kaartjes heeft verzameld is de winnaar. Je snapt, bij deze variant van het spel gaat het er net iets fanatieker aan toe!

Review spel: Lynx identity games

Cadeautip

Het spel leek ons al erg leuk, want het stond op het verlanglijstje. Dus we waren superblij dat we dit spel mochten reviewen. Inmiddels hebben de kids het spel ook al met vriendinnen gespeeld, meerdere keren, en iedereen is en blijft enthousiast. Een aanrader dus! Ook leuk om met een paar kinderen samen aan de jarige te geven op een kinderfeestje.

Kinderfeestje thuis organiseren

Wil je een leuk en origineel kinderfeestje thuis organiseren voor de verjaardag van je kind? Neem dan een kijkje bij mijn kinderfeestjes met draaiboeken en feestpakketten. Wat dacht je bijvoorbeeld van een professorfeestje met een labjas aan of een Harry Potter Toverschoolfeest?