Review game Nintendo Switch: De Grinch kerstavonturen

Al weken eten we pepernoten. Maar nu het ineens echt herfst is, zijn we ook al toe aan kerstsfeer. Dus met een dekentje op de bank, warme choco erbij, en kaarsjes aan. Bandai Namco stuurde ons de Nintendo Switch game “De Grinch: kerstavonturen” toe om uit te proberen. Daarmee komen we vast nog meer in de kerststemming!

Het boek de Grinch

De basis voor deze game is het boek “How the Grinch stole Christmas” van Dr. Seuss. Dus het klassieke kerstverhaal hoe de Grinch probeert kerst te verpesten voor iedereen. Dit is goed terug te zien in het spel, want de levels speel je in het dorpje van de Grinch Who-ville, de grot van de Grinch en het omliggende sneeuwgebied.

Het spel de Grinch kerstavonturen

Het doel van het spel is om de Grinch kerst leuk te laten vinden. Het spel speel je als de Grinch samen met hond Max. Het start met het verhaal van de Grinch. Dat wordt gedurende het spel steeds een stukje verder vertelt. Na een stukje uit het boek, begint je opdracht. De opdracht wordt vertelt, maar staat ook in een tekstblok onderaan je scherm.

Je begint met het verzamelen van cadeautjes en puzzelstukjes als je loopt. Heb je op een plek alles verzamelt, dan krijg je een puzzel. Een simpele puzzel van 9 stukjes. Zodra je de puzzel hebt opgelost, krijg je extra’s. Kleding voor de Grinch zoals kerstlaarzen en een kerstmuts. Maar ook extra opties, zoals een dubbele sprong, zuurstoklasso en een snowboard.

Helaas krijgt alleen de Grinch deze opties. Hond Max kan alleen lopen, springen en cadeautjes verzamelen. Gelukkig zijn er wel af en toe deurtjes waar alleen Max door kan. Toch iets extra’s voor hem. Dit is dus wel de minst uitdagende personage om te zijn. Hij doet namelijk een beetje voor spek en bonen mee. Want terwijl de Grinch moet uitkijken voor vallende ijspegels, bijtende spinnen, notenkraker mannetjes, slingerende kerstballen, kan Max daar gewoon zonder risico doorlopen. En zelfs in het ravijn te pletter vallen kost hem geen leven. Wel een handig personage als je het spel nog moet leren spelen.

Makkelijk spel

Deze Grinch game is sowieso leuk voor de beginnende gamer. De regels zijn namelijk simpel en goed te begrijpen, de graphics leuk en je haalt redelijk snel een deel van het level. Nadeel is wel dat er weinig levels zijn, dus je kan het spel niet uren achter elkaar spelen zonder ooit het einde te halen zoals bij Mario Bros bijvoorbeeld. Nu twee keer een avondje gespeeld en we zijn al bij level 6 van de 10. Ben wel benieuwd naar de rest van de extra's zoals het beloofde sneeuwballen gooien en jetpack.

Er zitten grappige details in het spel: de Grinch kan zich in de kast en onder de tafel verstoppen voor de peperkoek mannetjes. Die peperkoek mannetjes vond ik altijd erg leuk voor kerst, maar door dit spel kijk ik er nu toch anders naar. Ze knuffelen je namelijk helemaal plat (oftewel leven weg!). Ook grappig, als de Grinch weer uit de kast wilt, zie je eerst zijn ogen door de deuren heen ploppen om te gluren of het veilig is om eruit te gaan. Kortom, een leuk spel voor jonge of beginnende gamers om samen in de kerststemming te komen.

Kijk voor nog meer reviews van Nintendo Switch games in mijn Switchblog. En ook leuk als je een kijkje neemt bij mijn kinderfeestjes! Me mijn draaiboeken regel je namelijk makkelijk zelf een kinderfeestje thuis, zoals een professorfeest!

Recente blogposts

Alles weergeven